De heenreis & de eerste dag in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ariestraat Tour - WaarBenJij.nu De heenreis & de eerste dag in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ariestraat Tour - WaarBenJij.nu

De heenreis & de eerste dag in Bangkok

Door: Robin & Sanne

Blijf op de hoogte en volg Ariestraat

02 Februari 2016 | Thailand, Bangkok

Na 13 uur vliegen, een overstap op Dubai en een gevaarlijke taxirit later, zijn we in Bangkok! In het vliegtuig hebben we ons nauwelijks verveeld. We vlogen met de nieuwe A380 van Emirates. Helaas mochten we niet boven kijken bij first class (privékamers), maar ook in economy was het goed vertoeven. Het vliegtuig zag er prachtig uit, de crew was heel vriendelijk, het eten lekker en we hadden toegang tot een groot aanbod (nieuwe) films en series en diverse webcams aan de buitenkant van het vliegtuig. Om middernacht hadden we een overstap op Dubai Airport, een gigantisch en modern vliegveld inclusief palmbomen en watervallen. Om van de ene naar de andere kant van het vliegveld te komen, moesten we zelfs een metro nemen. Rond 3 uur snachts lokale tijd (voor ons 12 uur snachts) was het tijd voor de tweede helft van de vlucht. Helaas lukte het niet om te slapen in het vliegtuig, dus zijn we nu erg moe.

Rond 12 uur smiddags lokale tijd (6 uur smorgens in NL), landden we in Bangkok. Wat een hitte! Het deed ons een beetje denken aan de Taman Inda in Blijdorp. We hebben een taxi gepakt (en de chauffeur gedwongen om de meter aan te zetten i.p.v. ons op te lichten), die ons naar het hotel bracht. Onderweg zagen we de enorme skyline van Bangkok, een aantal tempels en paleizen, en een hoop afbeeldingen van koning Bhumibol. Al hielden we eigenlijk liever onze ogen dicht, want zijn rijkunsten waren niet om over naar huis te schrijven.. De taxichauffeur wist niet precies waar het hotel was, dus werden we er ergens uitgegooid en mochten we zelf te voet verder zoeken. Dat viel wel even tegen in de brandende hitte met allebei twee rugzakken op. Lang leve Google Maps.

Het hotel ziet er goed uit en ligt in een toeristisch straatje (Soi Rambuttri), dat eigenlijk veel leuker is dan de beruchte Khao San Road. Vanavond hebben we een rondje gelopen door de chaos van toeristen, tuktuks, scooters en taxi's. Dat was wel even wennen, zeker ook door alle geuren die er hangen (lang niet allemaal lekker). Op de eerste dag durfden we het nog niet aan om een schorpioen of kakkerlak te eten, dus zijn we voor Pad Thai gegaan.

Inmiddels zijn we weer terug in het hotel en gaan we zo slapen. Morgen staat een fietstocht door o.a. China Town en over de khlongs op het programma.

Groetjes,
Robin en Sanne

• 02 Februari 2016 - 16:19

Margo:

Wat een avonturen al! En dat voor de eerste dag, dat belooft wat voor de rest van de vakantie ;-).
    Ben nu al benieuwd naar de foto's waar jullie kakkerlakken eten. ;-)

Enjoy!

• 02 Februari 2016 - 16:19

Margo:

Ben nu al benieuwd naar de foto's waar jullie kakkerlakken eten. ;-)

Enjoy!

• 02 Februari 2016 - 17:34

Herman:

Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen en nu al zo genieten van de nieuwe indrukken.

• 02 Februari 2016 - 19:49

Monique:

Klinkt goed! Over lekkere luchtjes gesproken; dourian, ruikt ook heerlijk

• 03 Februari 2016 - 08:00

Susan :

Leuk verhaal!! Ben erg benieuwd naar de fietstocht, ga ervan genieten. Zie graag alle foto's :)

• 03 Februari 2016 - 08:27

Karin:

Ik vind het ook zo leuk en bijzonder ( dat laatste is misschien leeftijdsgebonden) dat we nog steeds kunnen appen met elkaar. We genieten van die berichtjes en de foto's (zo speciaal ook het contact direct vanuit het vliegtuig).