Dag 10: Olifanten verzorgen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ariestraat Tour - WaarBenJij.nu Dag 10: Olifanten verzorgen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ariestraat Tour - WaarBenJij.nu

Dag 10: Olifanten verzorgen

Door: Robin & Sanne

Blijf op de hoogte en volg Ariestraat

11 Februari 2016 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag een geweldige dag gehad! We hebben het Elephant Nature Park bezocht. In dit park worden zieke en oude olifanten opgevangen en geholpen, die gered zijn uit hele trieste situaties (olifantenritjes, bedelen, bomen kappen, etc.). Op het Elephant Nature Park worden ze verzorgd en beter gemaakt (zowel mentaal als fysiek). Het is een enorm park waarin olifanten vrij rondlopen. We hebben hier een dag meegeholpen met het verzorgen van de olifanten. 's Morgens begonnen we met het voeren van manden vol fruit en 's middags hebben we ze gewassen in een rivier. Tussendoor werden we rondgeleid over het park en hoorden we alle trieste verhalen. Zo waren er twee die op landmijnen waren gestapt tijdens het bomen kappen en een die door haar baasje blind was gemaakt met een bijl omdat ze niet luisterde. Vreselijk om te horen. Het was dan ook heel naar dat we in de verte in de bergen een grote groep olifanten met toeristen op hun rug zagen lopen. We hebben een video gezien over hoe deze beesten hierin getraind worden en dat was echt walgelijk.

Afgezien daarvan hebben we een hele leuke dag gehad. Onze backpacks hebben we inmiddels weer ingepakt, want morgenochtend om 6 uur vliegen we naar het zuiden.

• 11 Februari 2016 - 16:04

Herman:

Weer een hele mooie ervaring.
    Na het koude noorden, zal het wel warmer worden in het zuiden.
    Goede vlucht toegewenxt.

• 11 Februari 2016 - 22:19

Susan:

Wat gaaf dat jullie dit gedaan hebben!! Lijkt me echt een geweldige ervaring!