Dag 4: van Bangkok naar Sukhothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Ariestraat Tour - WaarBenJij.nu Dag 4: van Bangkok naar Sukhothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Ariestraat Tour - WaarBenJij.nu

Dag 4: van Bangkok naar Sukhothai

Door: Robin & Sanne

Blijf op de hoogte en volg Ariestraat

05 Februari 2016 | Thailand, Sukhothai

Nadat we hadden ontbeten en uitgecheckt, hebben we vanmorgen vroeg een taxi gepakt richting Mo Chit, het busstation van Bangkok. Vanaf daar vertrok om 10.30 uur de lokale bus richting Sukhothai. We waren uiteraard veel te vroeg op het station aanwezig (we waren nl. gewaarschuwd voor de extreem drukke ochtendspits van Bangkok), maar daardoor maakten we wel iets bijzonders mee. Om klokslag 8 uur begon ineens het volkslied te spelen door de speakers en bleef iedereen stilstaan. Mensen die zaten stonden op en sommige zongen zelfs mee.

De rest van de dag brachten we door in een lokale bus. De airco blies flink dus terwijl het buiten 30 graden was, zaten wij de hele dag met ons vest aan en sokken in onze sandalen. De rit duurde erg lang, zo'n zeven uur, maar er was onderweg gelukkig genoeg te zien. Vooral heel veel houten huisjes op palen, tempels, palmbomen en afbeeldingen van koning Bhumibol.

Rond 17.30 uur kwamen we aan in Sukhothai en hebben we een songthaew (zie foto) naar ons resort gepakt. Dat was een hele belevenis op zich en onderweg hebben we al een glimp opgevangen van het historical park, wat we morgen gaan bezoeken. Ons resort ligt naast het park en is erg rustig, met slechts een stuk of zes hutjes. Zo anders dan Bangkok. Van binnen zien de hutjes er ook schattig uit, helaas hebben we al wel een salamandertje en een dode kakkerlak gespot..

De foto's kunnen trouwens soms wat onscherp zijn, omdat we dan met onze mobiele telefoon een foto van een foto op onze camera hebben gemaakt.