De Heenreis - Reisverslag uit Tokio, Japan van Ariestraat Tour - WaarBenJij.nu De Heenreis - Reisverslag uit Tokio, Japan van Ariestraat Tour - WaarBenJij.nu

De Heenreis

Door: Robin & Sanne

Blijf op de hoogte en volg Ariestraat

29 September 2016 | Japan, Tokio

Na een reis van bijna 24 uur zijn we eindelijk in Tokio!

Het begon al spannend omdat het eerste deel van onze vlucht (Amsterdam - Dubai) vertraagd was, terwijl we maar 1,5 uur overstaptijd hadden op Dubai. Gelukkig waren we uiteindelijk, na flink doorlopen, op tijd bij de gate voor de vlucht naar Tokio.

Met name de tweede helft van de reis (Dubai - Tokio) was erg zwaar. We hadden er toen al 6,5 uur opzitten en moesten vervolgens nog 10 uur in een vliegtuig.. Wel vlogen we over de Himalaya, waar we ontzettend mooi uitzicht op hadden.

Rond 23 uur lokale tijd kwamen we vanavond aan op Tokio. We zitten nu in een hotel op het vliegveld, dus hebben nog niks van de stad zelf gezien, maar er zijn al wel een aantal dingen die opvallen:
- De efficiëntie: Binnen 10 minuten waren we door de douane en hadden we onze backpacks.
- De toiletten: Zodra je gaat zitten start het geluid van een kabbelend beekje en aan de muur hangt een paneel met knoppen om o.a. de sterkte van de waterstraal in te stellen. Het toilet op onze hotelkamer heeft zelfs een verwarmde bril.
- De stilte: Ondanks dat er genoeg mensen rondliepen, kon je op het vliegveld een speld horen vallen. Zelfs de mensen met haast deden erg hun best om erg zachtjes te rennen.

Hier is het inmiddels 1 uur snachts dus tijd om te gaan slapen! Morgen gaan we het centrum in, waar we 3 nachten in een airbnb slapen.