Kyoto: Bamboebos, Kinkakuji, Keizerlijk Paleis etc - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Ariestraat Tour - WaarBenJij.nu Kyoto: Bamboebos, Kinkakuji, Keizerlijk Paleis etc - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Ariestraat Tour - WaarBenJij.nu

Kyoto: Bamboebos, Kinkakuji, Keizerlijk Paleis etc

Door: Robin & Sanne

Blijf op de hoogte en volg Ariestraat

07 Oktober 2016 | Japan, Kyoto

Vandaag een aantal hoogtepunten kunnen afstrepen. We begonnen met het bamboebos, iets buiten de stad, dat op alle gidsen van Kyoto prijkt. Dit viel een klein beetje tegen.. Ten eerste was het geen heel bos, zoals de naam doet vermoeden, maar slechts een klein stukje bamboe in een bos. In 10 minuten was je erdoorheen gelopen. Ten tweede was het korte laantje vol met toeristen. Desondanks was het wel mooi :-)

Daarna zijn we doorgereisd richting Kinkakuji, het gouden paviljoen. Ook hier weer behoorlijk druk, maar het was wel een mooi plaatje: Een gouden tempel aan een meertje in een park. Zie foto! Vervolgens zijn we doorgegaan naar het Keizerlijk Paleis en we zijn geëindigd op de Nikishi Food Market, waar we lekkere en mindere lekkere hapjes geprobeerd hebben.

In 1,5 dag hebben we al een groot deel van de hoogtepunten van Kyoto gezien. Daarom gaan we morgen proberen een fietstocht te doen (a la Co van Kessel in Bangkok), om zo wat meer van de minder toeristische stukken van Kyoto te zien.

• 07 Oktober 2016 - 15:05

Marjo:

Wat een mooie reis hebben jullie. Leuke idee een Co van Kessel fietstocht in Japan.