Via de Alpenroute naar Kanazawa - Reisverslag uit Kanazawa-shi, Japan van Ariestraat Tour - WaarBenJij.nu Via de Alpenroute naar Kanazawa - Reisverslag uit Kanazawa-shi, Japan van Ariestraat Tour - WaarBenJij.nu

Via de Alpenroute naar Kanazawa

Door: Robin & Sanne

Blijf op de hoogte en volg Ariestraat

04 Oktober 2016 | Japan, Kanazawa-shi

Vanmorgen vroeg vertrokken richting de Japanse Alpen voor de Alpenroute. Op een van de eerste treinstations die we passeerden, konden we onze backpacks afgeven en aan het einde van de dag stonden deze weer keurig op ons te wachten bij het eindstation. Ideeal :-)

Na het afgeven van de backpacks vertrokken we met de bus richting het startpunt van de Alpenroute. Een route die ons middels 8 verschillende vervoersmiddelen naar de andere kant van de Alpen bracht. We hebben 4 bussen, 2 cable cars en 1 kabelbaan van binnen gezien. Onderweg kwamen we langs de Kurobe Dam (de hoogste van Japan) en hadden we mooie uitzichtpunten over de bergen. We waren vrijwel de enige westerse toerist tussen enkel Japanse en Chinese toeristen, dus dat maakte het extra bijzonder. Ook hadden we stralend mooi weer.

Inmiddels zijn we aangekomen in Kanazawa, onze volgende stop.

• 05 Oktober 2016 - 10:20

Marjo:

Wat goed geregeld allemaal. Ik denk dat jullie een top dag gehad hebben.