Kyoto: Fietstocht - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Ariestraat Tour - WaarBenJij.nu Kyoto: Fietstocht - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Ariestraat Tour - WaarBenJij.nu

Kyoto: Fietstocht

Door: Robin & Sanne

Blijf op de hoogte en volg Ariestraat

08 Oktober 2016 | Japan, Kyoto

Vandaag een fietstocht door Kyoto gedaan. We kwamen langs verschillende tempels en delen van de stad die we nog niet gezien hadden en waarvan sommige heerlijk toeristenvrij waren. Precies wat we zochten in een fietstocht :-) We hadden een leuke gids (een Amerikaan die al 20 jaar in Kyoto woonde) die onderweg allerlei dingen uitlegde en onderweg zijn we een paar echte geisha's tegengekomen. Je ziet hier vooral heel veel nepperds: Japanse tieners die voor €30 een dag een kimono huren.

Vanavond weer sushi gegeten, daar kunnen we geen genoeg van krijgen. Ditmaal niet aan een lopende band, maar we zaten aan een bar waar de koks achterstonden. Op de menukaart wees je aan wat je wilde en dit werd dan voor je neus klaargemaakt. Dit was het eerste restaurant waar openlijk walvis op de kaart stond (walvisjacht is officieel verboden), die hebben we maar aan ons voorbij laten gaan..