Matsumoto - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Ariestraat Tour - WaarBenJij.nu Matsumoto - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Ariestraat Tour - WaarBenJij.nu

Matsumoto

Door: Robin & Sanne

Blijf op de hoogte en volg Ariestraat

03 Oktober 2016 | Japan, Matsumoto

Vanmorgen hebben we Tokio verlaten en de trein gepakt richting Matsumoto. Vanuit dit plaatsje gaan we morgen de alpenroute doen, die ons over de Japanse Alpen naar Kanazawa brengt.

Vanuit de trein hoopten we Mount Fuji te zien, op Google Maps hadden we nl. gezien dat we daarlangs kwamen, maar het was helaas te mistig. Wel zagen we het landschap veranderen van het volgebouwde Tokio naar bergen, bossen en dorpjes.

Inmiddels zijn we in Matsumoto en hebben we Matsumoto Castle bezocht. Een groot, zwart kasteel dat vanbinnen helemaal van hout is. Eromheen ligt een gracht vol met koi karpers.

Vanavond hebben we soba (boekweitnoedels) op, dit schijnt hèt gerecht te zijn van deze streek. Icm met eend en tempura smaakte dit erg goed. Robin had alleen een beetje moeite met noedels eten met stokjes. De eigenaresse van het restaurant heeft erg om hem moeten lachen en ging uiteindelijk op zoek naar een vork en lepel.

• 03 Oktober 2016 - 13:21

Frans En Jacqueline:

Hoi Sanne en Robin,

Jullie maken weer geweldige dingen mee en zien prachtige dingen! Heel veel plezier nog...

Groetjes van ons

• 03 Oktober 2016 - 14:10

Karin:

Ja, Robins reputatie met stokjes eten kennen we al, haha.......die glibberige noedels ermee eten is voor iedereen bijna onmogelijk.