Tokyo: Shibuya en Shinjuku - Reisverslag uit Tokio, Japan van Ariestraat Tour - WaarBenJij.nu Tokyo: Shibuya en Shinjuku - Reisverslag uit Tokio, Japan van Ariestraat Tour - WaarBenJij.nu

Tokyo: Shibuya en Shinjuku

Door: Robin & Sanne

Blijf op de hoogte en volg Ariestraat

30 September 2016 | Japan, Tokio

We lijken vooralsnog geen last te hebben van een jetlag. Vannacht lekker doorgeslapen en vanmorgen vroeg weer op pad. We hebben eerst onze railpass opgehaald, waarmee we de komende twee weken onbeperkt met de trein kunnen reizen in Japan. Daarna zijn we met de trein richting het centrum gegaan, op weg naar onze airbnb. Het is een piepklein appartementje, maar wel op een hele fijne locatie in de wijk Shinjuku, naast een 7 eleven en vlakbij een station.

Nadat we onze spullen hadden gedropt, zijn we met de trein richting Shibuya gegaan. Daar ligt het drukste kruispunt ter wereld, de Shibuya Crossing. Vanaf de aangrenzende Starbucks heb je goed zicht op het kruispunt, een goed excuus voor koffie. Vervolgens zijn we richting Harajuku gelopen voor Takeshita Street. Dit is een lange winkelstraat met allemaal bijzondere kleding, accessoires, hapjes, knuffels, etc. Een paradijs voor de Japanse tiener. Vervolgens zijn we doorgelopen richting het rustigere Yoyogi Park, een stadspark met een grote tempel. Onze laatste stop was het Government Building, waar we vanaf de 45e verdieping uitzicht hadden over heel Tokio. Pas toen zagen we hoe enorm deze stad is. Zo ver we konden kijken zagen we alleen maar gebouwen.

Na een uitgebreide powernap in ons ienimini appartement, zijn we vanavond door de wijk Shinjuku gelopen. Dit is het bekende Tokio: hoge gebouwen en straten vol neonborden. Hier hebben we in een klein restaurantje heerlijke sushi gegeten van een lopende band.

Tot nu toe bevalt Japan ons erg goed! De Japanners zijn vriendelijk en zeer beleefd, reizen met het OV is makkelijk (borden zijn gelukkig ook in het Engels) en er zijn opvallend weinig (Westerse) toeristen.

• 30 September 2016 - 16:41

Marjo:

Erg leuk om jullie verhaal te lezen geeft mij het gevoel dat ik met jullie mee reis.

• 30 September 2016 - 17:35

Karin:

Ik vind het toch zo bijzonder dat het daar zo stil is, op straat en in de trein.
    Lijkt mij heerlijk.