Dag 7: Chiang Mai & Chinees Nieuwjaar - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ariestraat Tour - WaarBenJij.nu Dag 7: Chiang Mai & Chinees Nieuwjaar - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ariestraat Tour - WaarBenJij.nu

Dag 7: Chiang Mai & Chinees Nieuwjaar

Door: Robin & Sanne

Blijf op de hoogte en volg Ariestraat

08 Februari 2016 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag hebben we twee bijzondere tempels bezocht: Wat Phrathat Doi Suthep en Wat Umong. De eerste ligt op een berg vlakbij het centrum van Chiang Mai. Na een flink aantal slingerweggetjes met een rode songthaew (soort taxi) en vervolgens 300 treden omhoog, kwamen we aan bij de tempel. Ook al hebben we inmiddels aardig wat tempels gezien, deze was toch weer anders en erg mooi. Het was hier wel ontzettend druk (niet alleen met toeristen, maar ook met pelgrims) en uitzicht over de stad hadden we bijna niet, omdat het heiig was.. Vervolgens zijn we naar de minder bekende Wat Umong gereden. Deze tempel ligt in het bos en bestaat uit een aantal tunnels waarin in nisjes buddhabeelden staan. Er waren hier vrijwel geen andere toeristen te bekennen, genieten!

Vanavond was het Chinees Nieuwjaar en dus vertrokken we met een tuktuk richting chinatown. Het was er begeven met marktkraampjes, muziek, dans en een hele hoop Chinezen. We hebben lekker wat gegeten en rond gekeken. Vooral het dansen was erg geinig om te zien, we gaan proberen een filmpje te uploaden..

• 08 Februari 2016 - 18:04

Herman:

Wederom een bijzondere dag, we laten oma zo de foto's zien.
    Jullie lekker eten, ...... Wij ook, oma's heerlijke boerenkool.

• 08 Februari 2016 - 20:38

Frans En Jacqueline:

Hallo wereldreizigers!

Het is ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen. Het is net of we er ook (weer) zijn!
    Wat hebben jullie al veel gezien en beleefd in 1 week. Veel plezier nog!

Wij hebben trouwens ook lekker gegeten: hutspot van HelloFresh...

Groetjes,
    Frans en Jacqueline