Dag 3 in Bangkok: Wat Phra Kaew en Wat Pho - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ariestraat Tour - WaarBenJij.nu Dag 3 in Bangkok: Wat Phra Kaew en Wat Pho - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ariestraat Tour - WaarBenJij.nu

Dag 3 in Bangkok: Wat Phra Kaew en Wat Pho

Door: Robin & Sanne

Blijf op de hoogte en volg Ariestraat

04 Februari 2016 | Thailand, Bangkok

Vandaag hebben we de topattractries van Bangkok bezocht: het Koninklijk Paleis, Wat Phra Kaew en Wat Pho.

We begonnen bij het Koninklijk Paleis, een ommuurd tempelcomplex vol met goud, mozaïeken en schitterende beelden. We keken onze ogen uit en bleven maar foto's schieten. Helaas waren we niet de enige, we deelden het terrein met hordes (behoorlijk asociale) selfies-makende Chinezen. Dit mocht de pret echter niet drukken, want we vonden dit complex beide het mooiste wat we tot nu toe hebben gezien. Op het terrein staat ook de belangrijkste tempel van Thailand: Wat Phra Kaew. Binnenin staat tussen ontzettend veel goud, een smaragdgroene buddha van (slechts) 66 cm. Helaas mochten we hier geen foto's van maken.

De volgende stop was Wat Pho, bekend van de enorme liggende buddha. We hebben eerst een uur voor de ingang moeten wachten, omdat er een VIP de tempel kwam bezoeken. We hebben deze VIP gespot en hebben geen idee wie het was, maar zagen een hoop chique Indiërs en veel pers. Uiteindelijk mochten we naar binnen en bleek het gelukkig het wachten waard. De enorme gouden buddha was prachtig!

Aan het einde van de dag waren we gesloopt. We hebben nog wat snacks op bij een stalletje met streetfood en hebben vervolgens de OV-boot over de Chao Praya rivier teruggepakt naar ons hotel.

Vanavond hebben we allebei een heerlijke curry op en zijn daarna nog even een rondje gelopen over Khao San Road, de beruchte backpackersstraat. Dingen die ons daar werden aangeboden (in willekeurige volgorde): massages, tuktuks, pingpongshow (zonder batjes), lachgas, waxbeurt, schorpioenen, op de foto met een leguaan, nog meer tuktuks, dreadlocks en maatpakken.

Vanavond gaan we op tijd naar bed, want morgen staat een 7 uur durende busrit naar Sukhothai op de planning!